10 februari 2011

Dinsdagje Den Haag

Gisteren ging ik op bezoek bij Judith. Altijd gezellig natuurlijk, helaas was de aanleiding voor deze keer wat minder leuk.

Blijft natuurlijk dat het gewoon ouderwets gezellig was! Het was voor mij sowieso al een feestje, ik ging namelijk voor de eerste keer in 5 jaar weer met de trein! Ik kan me de laatste keer niet eens meer herinneren dat ik met de trein ben gegaan, ik geloof dat ik toen met Rick naar Apeldoorn ging.
Wat een vrijheid geeft dat zeg!! Ik voelde me oppermachtig, eindelijk weer een zelfstandige jonge vrouw die de hele wereld aan kan!
Er is wel een boel veranderd. OV/Chip kaarten, mensen die je raar aankijken als je een gewoon kaartje afgeeft. (Gratis) Internet in de trein, op je mobiel was wel een van de meest geweldige ontdekkingen, dat bestond nog helemaal niet 5 jaar geleden :D Klink ik nou oud? Nouja, ik word tenslotte ook al 25 dit jaar:P

's Middags ben ik met Judith mee naar haar fysio gegaan in het Haga. Uiteraard gingen we op de fiets, we moesten die nieuwe longen van mij even uitproberen op de Haagse Heuvels. Ik begon, heel eigenwijs dapper op Judith haar gewone fiets, en Judith nam de elektrische. Halverwege bleek dat de heuvels toch een beetje teveel waren voor mijn verzuurde benen (de longen deden het perfect!) dus hebben we van fiets geruild.

Na de fysio heb ik eigenwijs als ik ben stoere vrouw die ik er ben weer de gewone fiets gepakt, we hoefden nu immers niet meer te haasten. Onderweg boodschappen gedaan bij de AH, in de fietstassen gedaan en teruggefietst. Dat ging perfect, op een paar gevalletjes verzuurde benen na. Gewoon doorheen trappen, anders worden ze nooit sterker;)

Na het avondeten had Judith orkest repetitie, daar kon ik natuurlijk niet van wegblijven. Daar gekomen was het jammer dat ik mijn dwarsfluit niet bij me had, want de bezetting was nogal krap die avond! Er waren helemaal geen fluitisten. Ik had zo mee kunnen doen;)
Als afsluiting een borrel gedronken in het café aan de overkant, en uiteraard waren wij de laatsten die vertrokken (CF/slaap, hoezo?) We hadden ontzettende lol (hebben we vaak, tweelingenhumor ofzo) dat werd geweten aan de alcohol... Nee hoor, zo zijn we gewoon:P

Vanochtend lekker gerelaxed, iets te lang waardoor ik mijn trein miste. Trein later genomen, waarna ik de bus miste en vervolgens ook nog mijn eigen fysio. Maar ach, had ik niet al genoeg fysio gehad de afgelopen dagen?:P

Nu ben ik weer thuis, en helemaal gaar maar wat was het fantastisch!! Ik heb dit zolang niet kunnen doen, en het feit dat het gewoon geweldig ging, maakt dat het naar meer smaakt!! Nederland, pas op!!

9 opmerkingen:

  1. Leuke foto! Goed om te horen dat jullie het zo leuk hebben met z'n 2-en (kan ook haast niet anders?...) Blij dat je weer je vrijheid terug hebt met de nieuwe longen. Wel jammer van de reden van bezoek voor Judith, ik ben er op zondag 6 maart. Kom je ook ;-) Volgende keer bij jullie afspreken? Je hep me wijn nog! Of is-ie al op, mag ook hoor ;-)

    Liefs,

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een mooie foto. Maar de stationsklok verraadt het al, bijna 1 uur. Wel erg rustig aan gedaan s'morgens.;-)

    Liefs,

    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jacquelien10:47 a.m.

    Wat een prachtig verhaal, wat een ontroerende foto, super meiden zijn jullie.

    Jacquelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn samen nog een keer met de trein geweest. 2 jaar geleden ofzo?
    Vanuit Utrecht naar Deventer, was nog een hele belevenis toen op het station en geloof ik ook voor Juud en Lot die beide weer een andere kant op gingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is waar ja! Na Joseph!:D Maar niet in mn eentje bedoel ik, zonder rolstoel;)

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Tamara,

    Ik had vanochtend al een reactie geplaatst maar toen gin er iets mis ..
    Ik was dinsdag ook in het HAGA (voor het eerst)... maar niet bij de Fysio natuurlijk.

    Mooie foto van jullie samen. heerlijk dat je je weer zo vrij kunt voelen!

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meid tijd genoeg. Geniet van alle dingen en doe rustig met fietsen.
    Inderdaad een leuke foto.
    Nu kun je lekker gaan leven en plannen maken.
    Gun het je van harte.

    Groetjes Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Tamara,
    nice picture!
    En super fijn dat je dit nu allemaal weer kunt doen! Geniet ervan, maar dat doe je volgens mij volop!
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Tamara,

    Bedankt voor je berichtjes op mijn weblog.
    Ik hoef gelukkig nog maar tot woensdag. Dan heb ik hier 3 weken gelegen, vind het weer lang genoeg haha.

    Ik heb jou blog ook af en toe wel gelezen, vooral tijdens je transplantatie heb ik je wel gevolgd. Wat een gevoel van vrijheid moet jij nu hebben zeg!
    Geniet ervan...

    Groetjes, Karen

    BeantwoordenVerwijderen