10 juli 2011

Verslag Amerika - New York deel 1

Onze eerste grote reis naar het buitenland in 5 jaar! Het was echt ontzettend bijzonder, en er is zoveel te vertellen dat ik het in een paar grote stukken ga doen. Per stad leek me wel handig.

We vertrokken vanaf Dusseldorf. Eigenlijk begon de reis dus al wat eerder, aangezien we ook nog náár Dusseldorf toe moesten.In Dusseldorf ging alles eigenlijk redelijk vlot, ook bij de douane. Nouja, de rij was erg lang, maar toen we eenmaal door het poortje waren, werden we niet tegengehouden vanwege de enorme hoeveelheid medicijnen die we bij ons hadden. Wel kregen we nog de vraag waarom we zoveel medicijnen hadden (En dat was slechts Rick zijn rugtas waar een paar doosjes in zaten)  Dat ging ongeveer zo:

Douanebeambtenaar: "Wow, that's a lot of medicine."
We: "You haven't seen thát one yet... It's for her."
Douanebeambtenaar: "But why? You're so young!"
We: "Yes we know...she/I had a lungtransplantation and also has/have diabetes"
Douanebeambtenaar: .... But you're so YOUNG!!
We: Yes, we know....

De Handbagage met medicijnen

De Douanebeambtenaar in verbijstering achterlatend vervolgden we onze weg naar de paspoortencontrole (alles in orde) en vervolgens naar de gate.
De vlucht ging helemaal goed, nergens last van gehad, behalve van verveling, want 8 uur is láng! Gelukkig had ik een goed boek bij me, en Rick heeft vooral een beetje tv gekeken en spelletjes gespeeld op mijn telefoon.
De vlucht ging voorspoedig buiten het feit om dat we bij opstijgen al n half uur vertraging hadden opgelopen. Bij het landen kwam daar nog een half uur bij omdat er geen plek was om te landen. We hebben een half uur rondjes gevlogen en toen waren we eindelijk geland!!

En dan! Dan mag je in de rij staan voor je paspoort stempeltje, vervolgens de bagage zoeken en dan weer in een lange rij staan om uberhaupt naar buiten te kunnen. Het was ondertussen 00:31 NL tijd, dus we waren wel behoorlijk moe ook van de vlucht. Daarom hebben we heel decadent een towncar genomen naar ons hotel, hotel Pennsylvania, waar we om 01:30 aankwam ( het was ruim een half uur rijden van t vliegveld naar Manhattan) en om 02:30 zijn we lekker gaan slapen. Dat was 20:30 NYC tijd, maar het was heerlijk slapen!

Hotel Pennsylvania

De volgende ochtend werden we wel al vroeg wakker, maar dat was niet erg, want dan konden we NYC een beetje gaan verkennen.
Omdat we in NY waren, besloten we voor de gein eens bij de MacDonalds te ontbijten. Ik geef je 1 tip: NOOIT doen! Het was niet erg lekker (pancakes, met scrambled eggs, een soort muffin achtig broodje, hamburger en rösti) en ook erg veel. We hebben zo'n ontbijt met zn tweeën gedeeld en het heeft ons de hele dag dwars gezeten. Daarom zijn we smiddags ook boodschappen gaan doen om brood te kopen voor de volgende ochtend, en daarna zijn we naar Times Square gegaan (prachtig!)

Zeer belangrijk nieuws daar!! Kunnen ze hier nog n puntje aan zuigen!

Hier hebben we kaartjes gekocht voor de Phantom of the Opera (om mij te plezieren) en daarnae zijn we Broadway afgelopen. Wat een eind! We hadden die dag nog geen metro genomen, we dachten we kunnen alles wel lopen. Dat kán ook wel... T doet alleen pijn.
's Avonds zijn we bij Pizzahut gaan eten (om Rick te plezieren) om daarna weer lekker naar ons hotel te gaan, voetjes te laten rusten en proberen wakker te blijven. Dit lukte tot 9 uur, toen zijn we gaan slapen.

And Again, waren we vroeg op vandaag. Dit was wel handig, want we wilden graag ook vroeg naar het Empire State Building! Als je daar later dan 10 uur komt is het namelijk al knetterdruk en sta je zeker een uur in de rij te wachten voor kaartjes en de lift enzo. Wij besloten te gaan als ie net open was, misschien scheelde dat. En dat scheelde zeker! We waren een van de eersten, het was nog heerlijk rustig en we konden zo doorlopen. Boven op was het ook erg rustig nog, dus alle tijd en ruimte om de dingen goed te bekijken! Helaas was het wel erg mistig, dat was jammer!

Daarna hebben we de metro gepakt naar Central Park, maar ondertussen regende het dat het goot, dus een lekkere wandeling in het park zat er niet in. Daarom hebben wel, als echte touristen een paard en wagen tocht gemaakt. Erg leuk om mee te maken, maar niet zo romantisch als je je voorstelt (wat wil je, die man wordt ook nat, die wil graag snel weer terug zijn;)
Lekker gelunched in een Vega/organic restaurant, ik vond het erg lekker, Rick vond het een beetje eng :P
Omdat het nog steeds regende zijn we toen naar het American Museum of Natural History. Je had daar allerlei verschillende exhibits, Wij zijn naar de Worlds Largest Dinosaurs gegaan. Erg interessant, het was echt een grote expositie!! We hebben er zeker 2 uur rondgelopen, en dat was slechts 1 laag van het museum, er zaten dus nog 3 lagen met andere exposities!

In het koetsje

Sjaa fossielen uitgraven. Die archeoloog zit toch nog n beetje in me... (wilde ik vroeger worden)

Rick heeft zijn soortgenoten ook gevonden..

Alvast n ontmoeting met Dong, Arnold en zijn ouders! Zij waren toevallig die week ook in NY.

Heee, ik geloof dat ik een paar era's te laat ben geboren...

's avonds zijn we met K. (transcollegaatje) en J. uit eten geweest, zij zaten toevallig ook in NY, en waren net aangekomen. Heerlijk gegeten bij Pastis. Daarna zijn K. en J. weer naar hun hotel gegaan om lekker te slapen, en wij zijn  nog even terug gegaan naar Times Square. En iedereen weet wel waarom!;)

Ooeh das mooi zo 's avonds!

Rick denkt: "Wáár zal ik het eens gaan doen?"

Voor de volgende ochtend hadden we weer een towncar gereserveerd, omdat we die dag naar Orlando zouden vliegen! Dat ging allemaal heel soepel, we waren er heel vroeg. We stonden om 08:30 bij de gate terwijl we pas om 10:45 zouden vliegen. Het vliegen ging dit keer ook weer goed, en een paar uur later stonden we in Orlando!! Maar dat is een verhaal voor de volgende keer :)

1. Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!! :) echt super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
    Ben benieuwd naar je volgende blogje!!

xx Sam

2. Brigitte9:18 a.m.

Volgens mij heb ik in hetzelfde hotel gezeten. En moet bekennen dat ik het ontbijt bij Mac best wel lekker vond. Maar... ook niet elke dag hoor!

3. Super gaaf!Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen!
    xxx Daphne

4. Gaaf hoor! Leuk dat jullie dit saampjes hebben gedaan! :)

5. Super cool om te lezen, vooral omdat ik er zelf ook net ben geweest. Ik denk iedere keer: jaaaa dat klopt, dat had ik ook :P

6. Hai,
    Wat leuk verhaal... gaaf joh je reis... en dan met zo'n huwelijksaanzoek helemaal top!
    Benieuwd naar deel 2.
    Betreft poliep, ja heb ook al tijd flixonase maar helpt neit genoeg helaas.
    Liefs lianne

7. Wat leuk dat jullie naar Amerika zijn geweest.
    Ik wist niet eens dat jij ook blogde. Tijd om mij eens aan te melden als volger dus. Haha.
    Je schrijft erg mooi en duidelijk. Eígenlijk is dat ook wel míjn grote droom; New York bezichtigen, dus dank voor je uitgebreide en duidelijk verslag.