15 april 2006

Matthäus Passion



Om maar even te beginnen.;)

Vorig jaar was ik voor het eerst vrijwilliger bij de Matthäus Passion. Ondanks dat ik in slaap viel bij het 2e gedeelte (sja, het is gewoon niet echt heel boeiend met al die Aria's, waarbij de solisten op en neer fladderen als een gewond vogeltje) besloot ik om toch maar weer te vrijwilligen. (Je mag dan immers GRATIS naar de Matthäus, dus ja voor een arme student is dat nooit weg)

Om meteen maar met de deur in huis te vallen: Het was echt superboeiend dit keer. Ik ben voor het eerst! niet in slaap gevallen, en ben echt klaarwakker gebleven. Ik heb zorgvuldig het papiertje met kruisvorm bestudeerd, waarin mooi werd uitgelegd hoe de Passion in elkaar zat. (Scan komt later nog) Na wat gepuzzel begreep ik het, zonder uitleg! Ik begin de Matthäus steeds meer te waarderen en ben zeker van plan volgend jaar weer naar de Matthäus te gaan!

Wel MET muziekpartituur, want sja, Duits is gewoon niet mijn sterktste punt (en muziek weL:P)

-x- Tamara

p.s. Als je voor het eerst gaat, zul je waarschijnlijk trouwens net zo reageren als Fokke en Sukke. Dat is niet erg, dat is normaal;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten