06 juli 2008

Niksig

Eigenlijk heb ik geen zin om te schrijven, maar omdat jullie, mijn trouwe lezers, toch wel graag willen weten hoe het met mij is, waag ik me toch maar aan een kort stukje. Misschien krijg ik dan wel meer zin!

Een van de redenen waarom ik niet zo'n zin heb om te schrjiven is omdat ik sinds dinsdag weer aan het infuus zit. En aangezien mijn PAC kapot is moest ik dit keer een "gewoon" infuus, in mijn arm. En als er 1 ding is waar ik echt HEEL erg de kriebels van krijg is het wel infuusprikken. Opzich zou dit helemaal niet nodig hoeven zijn, aangezien ze bij mij toch wel meestal raak prikken en het infuus blijft vaak ook redelijk lang (zo rond en om 2 weken) zitten.

Stiekem ben ik een ontzettende controlfreak en wil ik het liefst zelf mijn infuus prikken, alles afplakken en ik controleer bij de wisseling van antibiotica stelselmatig of er netjes tussendoor wordt gespoeld en of ze alles wel hygiènisch aanpakken. Maar af en toe moet je het aan iemand anders overlaten.

Daarom had ik gevraagd om een anesthesist (daarvan weet ik zeker dat ie goed prikt) of Dokter Jeroen, die mij de laatste twee keer in 1 keer een infuus heeft geprikt. De laatstgenoemde werd het, en zoals de vorige keren prikte hij dit keer ook in 1 x raak. Achteraf gezien vond ik het heel erg mee vallen! Dus misschien wordt zo langzamerhand toch wijzer en rustiger;) Dit vind ik fijn om te merken aangezien mijn infuus nu al een paar dagen irriteert en ik waarschijnlijk binnenkort een nieuwe moet.

Correctie: Nog dezelfde middag mocht ik een nieuw infuus laten prikken op de EHBO van het Deventer Ziekenhuis. Ik heb dus niet echt vertrouwen in prikkunsten van mensen, en vooral die van de EHBO heb ik mijn ernstige twijfels over, want ze luisteren daar nooit zo goed naar je en trekken graag hun eigen plan. Ook zijn ze er vrij zekr van dat zij het w'el goed kunnen "want ze doen het zoooo vaak." Maar zondag is het vertrouwen in de mensheid weer wat hersteld en die van de EHBOers in het specifiek. Ik had een superaardige zuster die geduldig was, goed luisterde en, nietr onbelangrijk, in 1 keer raak prikte! Dan kan je het bij natuurlijk al niet meer verprutsen;)

4 opmerkingen:

  1. Anoniem11:24 a.m.

    Ach balen ja die infuzen, gelukkig kan je er redelijk lang mee doen, dat scheelt dan weer! Succes he, ennem.. dokter Jeroen, klinkt goed ;) xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem12:30 p.m.

    hallo, je kent me niet hoor maar mijn dochtertje heeft ook cf en is nu bijna 2 jaar, ze heeft nu 2x een opname met infuus gehad en de eerste keer een diepe lijn en de laatste keer een gewoon infuus, nou is ze al moeilijk te prikken en toen ging er een heel jong doktertje haar prikken tot 2x toe mis, haar infuus is 2x gesneuveld en bij de laatste keer stond ik erop dat er een ervaren arts haar kwam prikken want 3x een infuus en daarvoor 7x geprikt! niet normaal, maar heb er nu van geleerd want niemand komt haar nu zomaar haar prikken het moet een ervaren arts zijn anders......wordt mama boos;)snap best dat je het allemaal zelf onder controle wil hebben hoor het is toch jou lichaam nou groetjes linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem2:50 p.m.

    hoi Tamara,

    vervelend zeg, dat je nu aan het infuus moet hangen!
    Ben wel blij dat er ook nog goeie prikk(st)ers zijn op de EHBO.
    Maar misschien moet je ook wel een beetje mazzel hebben. Ik ben heel erg makkelijk te prikken maar vorige keer ging het bij een ervaren typje toch ook twee keer mis. Blijft mensenwerk.

    hou je haaks, hoop dat je m lang kunt gebruiken maar nog meer dan je er snel weer vanaf kunt! Hoop je snel te zien ook.

    groeten Fred

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GGrrrr wat een ellende met die rotinfusen. Ik zie er normaal niet tegenop, maar ik ben helaas moeilijk te prikken. Zit de naald eindelijk, nog even controleren met zoutwater.AAUUWW. Helaas zit toch niet goed. Weer opnieuw. Elke prikker vindt zichzelf ,goed, ervaren, prikt nooit mis: behalve bij mij.
    Dus ik kan me je bibbers heel goed voortsellen.

    Hopelijk blijft deze naald lekker 2 tot 3 weken zitten.

    Denk aan je

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen