21 september 2009

Vakantie?

Ik doe wel eens mee aan die online onderzoeken, en de ene keer is ie wat interessanter dan de andere keer. Dit keer ging de enquete over het hoe en waar en wanneer je op vakantie bent geweest. Dit is voor mij makkelijk vast te leggen, 1 keer namelijk! (Antwerpen) Of is het toch twee keer....

Wat verstaan wij onder een vakantie:
Onder een korte of lange vakantie wordt verstaan:
- Een verblijf buiten uw vaste woonadres
- In een gehuurde of geleende accommodatie
- Voor ontspanning of plezier (dus niet voor werk of zaken)
- Waarbij u minstens 1 nacht niet op uw vaste woonplaats slaapt

Een vakantie kan dus zowel kort als lang zijn, bijvoorbeeld 1 overnachting in een hotel, een midweek, een vakantie van 4 weken of een wereldreis van 3 maanden.

Onder vakantie verstaan we niet:
- een verblijf bij familie, vrienden of kennissen op hun vaste woonadres in Nederland of in het buitenland, terwijl zij het grootste deel van uw verblijf thuis zijn.
- Verblijf in eigen zomerhuisje/vakantiebungalow of tweede woning
- Verblijf in eigen caravan of tent op vaste seizoen- of jaarplaats
- Verblijf in eigen (kajuit)boot op vaste ligplaats
- Verblijf in eigen volkstuintje


Want zoals ik het hier lees, ben ik nu toch echt óók op vakantie... Al is het dan niet drie maanden op wereldreis;)

4 opmerkingen:

  1. Always look on the bright side.. Dan ben je inderdaad vaak en veel op vakantie geweest! En hoe zou je het anders omschrijven? Misschien een verblijf in een volkstuintje met die mooie klavers van je? ;)

    Ik wacht nog steeds met je mee zoals je merkt en duim me nog steeds helemaal scheef!

    groetjes en succes met wachten daar!
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8:22 a.m.

    Haha, mag ik vanavond op je vakantie-adres langs komen dan?
    PS: weet je wel hoe vaak ik op vakantie ben geweest laatste 12 weken.
    XXX Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je in het ziekenhuis liggen 'ontspanning of plezier' noemt, dan wel ja...

    Maar dat van jou noem ik toch zeker hard werken ;)

    Pfft, en wat voor codewoord (woordverificatie) krijg ik? dead... Fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zou je vakantie ook kunnen omschrijven ;) Ik zet nog steeds in op de vakantie naar Angers volgend jaar (daar waar ik straks ga studeren ;)), is dat ook goed? :P
    Tsja, jouw "wereldreis" duurt inderdaad ook al 3 maanden. Volgende keer toch maar een echte wereldreis?

    En @Judith: Leuke woordverificatie dan...! Hmpf. Ze kunnen er beter woorden als "vakantie" van maken ;)

    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen