09 januari 2010

Stand van zaken

Even wat opheldering na vorig bericht. Ik heb een heleboel vragen gekregen en daar wil ik graag antwoord op geven.
Allereerst sta ik nog steeds op HU, wat inhoud dat ik eigenlijk nog steeds ieder moment opgeroepen kan worden. De kansen op HU zijn wel iets verkleind in vergelijking met HUI, maar slechts met een paar procent. De meeste longen komen gewoon uit Nederland. Aangezien er in Nederland weinig donoren zijn blijven er weinig longen over die naar het buitenland kunnen, vandaar dat er ook weinig longen terug komen (de uitwisseling moet namelijk in balans blijven).
Het is dus niet zo dat ik weer heel lang moet wachten. Wel is het zo dat als ik weer op HUI kom, ik weer onderaan dat lijstje kom te staan, maar op HU (Nederland) sta ik nog steeds bovenaan met mijn bloedgroep en mijn maat.

Ten tweede heb ik besloten om mijn infuuskuur in het ziekenhuis af te maken en daarna pas naar huis te gaan, omdat ik anders thuis ontzettend veel moet doen. Drie maal daags antibioica aansluiten en ook nog sondevoeding, wat ik eerst nog niet had. Dit wordt een beetje te veel van het goede. Eerst maar eens thuis weer wennen zonder alle poespas. Woensdag avond heb ik de laatse gift antibiotica en ik ga dan donderdag eindelijk met Rick huiswaarts. Hoera!

*HU = Hoog Urgent Nationaal en HUI = Hoog Urgent Internationaal

1 opmerking:

  1. Anoniem10:59 p.m.

    Ik ben blij dit te lezen! Heb zoveel erover gedacht en het is goed te weten dat je HU-plek wel 'hoog' is. Nooit gerealiseerd trouwens dat longen ook een 'maat' hebben waar op ze geselecteerd moeten worden. :D Wat is jouw schoenmaat? En wat is je longmaat? :)

    Goed je te lezen, en heb me ook vermaakt met het verhaal hierboven! Morgen maar een 'precies goed gaar' UMC-keuzemenu?

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen