22 juni 2010

Weekendje Akersloot

Het weekend van 11 t/m 13 juni zijn Tamara en ik een weekendje naar Akersloot geweest. Dit had ik voor mijn verjaardag gekregen van de hele familie. We zouden al twee weken eerder gaan, maar dit hadden we uitgesteld ivm de infuuskuur van Tamara. Nu konden we helemaal draadloos (op de zuurstof en de insulinepomp na) lekker gaan genieten. We hadden een VIP-arrangement. Dit wil zeggen champagne bij aankomst, een grote kamer met balkon, een bed van 2 meter breed, een bubbelbad in de badkamer, uitgebreid ontbijt en twee maal een 4 gangen diner. Met andere woorden: belachelijk luxe.
We kwamen vrijdag aan het eind van de middag aan. Toen zijn we na het uitpakken van de tassen gelijk maar gaan eten. Voor die vier gangen heb je wel even tijd nodig natuurlijk. Daarna lekker lui op de kamer gezeten en een uur in het bubbelbad liggen weken. Ik zal jullie de foto's van mij in het bubbelbad aan de champagne besparen, maar hier een foto van de kamer.



Zaterdag na het ontbijt zijn we naar Alkmaar gegaan (dit ligt nog geen 10 minuten boven Akersloot). Daar was toevallig dat weekend het 'kaasstad festival' (voor de mensen uit Deventer: dat is een soort Dickens Festijn). Het oude gedeelte van de stad is helemaal afgezet en iedereen daar loopt in oude kleding, doen oude spelletjes en tradities. Tamara heeft zich nog even laten wegen in het Waaggebouw op een de oude kaasweegschaal. Haar gewicht werd zelfs op papier gezet. Heeft ze dat in ieder geval zwart op wit bij de volgende controledag in het ziekenhuis. Verder hebben we ook een rondvaart gemaakt door Alkmaar. We dachten lekker op het water in het zonnetje, maar we moesten dus tijdens de vaart van ongeveer 3 kwartier onder iets van 20 hele lage bruggetjes door. Bij sommige moest je iets bukken (ik dan, Tamara kon recht op blijven zitten), maar bij andere moest echt iedereen plat op de bank gaan liggen. Dit was erg grappig. Na al die beweging en buikspier oefeningen zijn we nog wat winkels wezen kijken en toen weer terug gegaan naar het hotel. Daar weer uitgebreid gegeten. 's Avonds zijn we nog naar de bioscoop geweest. Bij de film waren in totaal maar iets van 15 mensen, dus we zaten lekker op de balkonplaatsen met de beentjes omhoog.


Zondagochtend na het ontbijt nog even lekker languit in het bubbelbad gelegen en om 12.05 (uiteraard 5 minuten te laat) uitgecheckt. Op de terugweg hebben we nog even bij familie een tussenstop gemaakt. Thuis aangekomen nog helemaal relaxed ook maar de beentjes omhoog gedaan en F1 gekeken.

Kortom een heerlijk ontspannen weekendje weg geweest. Het was fijn om er even tussen uit te zijn. Iedereen die heeft bijgedragen aan dit kado ontzettend bedankt.

Liefs Rick

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je vriend een blogbericht typt :) Haha je was vlakbij mij! In Alkmaar, daar zit ik op school ;)
    En ik ben dus ook nog nooit naar de kaasmarkt geweest xd shame on me. Rondvaart is wel superleuk door de grachtjes :) En idd bukken haha.
    Fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad en wat een luxe!
    Groetjes Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, een top weekend !! Zo'n bubbelbad is wel heerlijk zeg, daar zou ik ook een uur in gaan liggen.
    En nog een kilootje aangekomen?? 4 gangen diners, jammie!

    Mooi verslag, groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk berichtje, leuke foto's :D. Het is dat ik weet dat Rick zo groot is, anders zou dat bed nog steeds 'normaal' lijken. Lag het ook lekker? ;)

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Meis,

    Wat fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad. Al ben ik het meeste jaloers op dat heerlijke hotelkamer inclusief een verrukkelijk bed & bubbelbad!

    Kuss!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om een weekje weg geweest te moeten zijn?!!!
    Dat doet een mens altijd goed! Alkmaar is een leuke stad, wij gaan er ook regelmatig winkelen.

    BeantwoordenVerwijderen