21 december 2008

Verkouden

Het is altijd onduidelijk wanneer ik ga bloggen. Meestal is het wel om dezelfde tijd, namelijk snachts, aangezien ik alleen blog als ik echt niks anders kan doen.

Momenteel ben ik verkouden, en daardoor lig ik al twee nachten te hoesten. Ik kan daardoor niet echt lekker slapen, dus vermaakt ik me zelf op de computer. De afgelopen twee nachten had ik Rick die me in bed hield, maar nu kan ik lekker even lekker snachts bloggen.

Twee weken geleden had ik een klein longbloedinkje, verder niet heel erg, hij stopte snel weer, en het resterende bloed kwam redelijk vlot uit mijn longen, maar het is toch een teken van ontsteking, dus werd ik aan de Taravid gezet. Ik moest de maandag erop ook nog even komen om bloed te laten prikken. Zo gezegd, zo gedaan. Bloed geprikt, en de ontstekingswaarde was niet al te hoog, dus ik moest maar vooral doorgaan met de taravid, en als de klachten toe zouden nemen moest ik weer contact opnemen. Opzich ging dat dus wel oke, het ging zowaar helpen, totdat ik verkouden werd afgelopen dinsdag. Van donderdag op vrijdag heb ik de halve nacht wakker gelegen door kriebelhoest, waardoor ik me volgende ochtend zo beroerd voelde dat we besloten het UMC te bellen. Van de dokter moest ik me melden bij de EHBO, daar zouden ze onderzoeken doen. Na alvast wat dingen te hebben ingepakt (ik ging er vanuit dat ik moest blijven) gingen we op weg.

Op de EHBO was het ontzettend rustig, waardoor we meteen aan de beurt waren. Bloed afgenomen, röntgenfoto gemaakt, en een uurtje wachten. De dokter kwam even bijpraten hoe het nu eigenlijk ging, en we gingen er beiden van uit dat ik zou moeten blijven, aangezien ik ook verhoging had (37.7)
Op de röntgen was echter niet veel te zien, dus moesten we de bloedwaardes afwachten.
Na een paar minuten kwam de dokter binnen en zei (zelf ook wat verbaasd) dat mijn ontstekingswaarde was gedaald ten aanzien van anderhalve week ervoor! Dus de taravid heeft zijn werk toch gedaan. Ik moet er nu nog een week mee doorgaan, en verder mijn verkoudheid uitzitten. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Door het hoesten doet alles pijn aan mijn lijf, maar ik heb het idee dat de kriebelhoest voor het grootste gedeelte over is. Hopelijk krijgt mijn lijf dan weer wat meer rust, want dit is echt niet prettig!

Nu ga ik maar weer eens proberen te slapen...

2 opmerkingen:

  1. Anoniem10:56 a.m.

    Dus alleen uit verveling hou je ons op de hoogte!? Hahaha ;)
    Beterschap! Hopelijk is de verkoudheid gauw weer voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem12:01 p.m.

    Gelukkig hoefde je niet in het zkhs te blijven, hopelijk doet je kuur taravid een week nog even goed z'n best en voel je je daarna weer helemaal HEPPY :)
    xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen