17 september 2005

Ziek, Den Haag en Trijntje Oosterhuis

Hey!

Nou daar ben weer, almost fully recovered. Ben na die nare nacht nog wat daagjes onwel geweest, vooral een opgeblazen buik met veel darmgassen (heb mijn omgeving flink in de wind gezet;)) en misselijkheids gevoelens brachten mij ertoe nog ff rustig aan te doen, en lekker donderdagochtend rustig aan te doen. Donderdag middag ben ik eerst naar Deventer gegaan, mijn spullen gedropt, en vandaar smiddags om 4 uur naar Den Haag gereisd alwaar ik om half 6 aankwam. Na een hoop gezoek kwam ik op een gegeven moment dicht in de buurt van het goede tramperron en wie treft mijn oog: Marcia! Zij kwam net na een slopende dag van dr. Harry vandaan. Na ff lekker met haar gekletst te hebben kreeg ik een dringend telefoontje van Judith of ik toch alsjeblieft op de tram wilde stappen want zij stond er al te wachten...

Na haar huisgenoten te hebben begroet, de Chinese buurman hadden geplunderd voor voedsel, gingen wij op weg naar Bloemendaal, voor het concert van Trijntje Oosterhuis! Een van de huisgenoten van Judith had daar gratis kaartjes voor, en had wat mensen opgetrommeld. Juud had aan mij gedacht (ik=groot fan van Trijntje;)) en ik was nauturlijk dolblij. In Bloemendaal vervolgens kregen we in de auto nog een meisje bij in de auto, conclusie: 6 blonde kwebbelkousen in een opel corsa...KRAPJES!! Maar reuze gezellig:D



Het concert van Trijntje vond plaats in het openluchttheater Caprere in Bloemendaal, waar iedereen lekker kon gaan zitten. Als voorprogramma kwam een jongeman, Julian Thomas het podium op. Bijzonder: Hij had alleen een rechterhand. Toch kreeg hij het voor elkaar om de hele zaal te boeien met zijn pianospel en Fantastisch Prachtige stem (en ik overdrijf niet!) Zelden heb ik zo;n goede zanger gehoord. Na dit optreden ben ik absoluut fan! Na Julian Thomas kwam dan Trijntje Oosterhuis. Ook zij gaf een fantastisch optreden weg! Het was echt erg gaaf, een loepzuivere zanger en zangeres op 1 avond! Ik heb waarlijk genoten, alleen erg jammer van de regen...



Halverwege Trijntjes optreden begon het te gieten! Ontzettend, de hele tribune klapte als 1 man een paraplu op om de regen enigzisn tegen te houden. Ik zelf had tot het eind niet door dat ik vanaf de knie toch erg nat was. Pas toen het afgelopen was en ik opstond merkte ik dat mijn All-Stars gekrompen waren! (een tip, trek nooit All-Stars aan bij een openluchttreden als het regent..) Alles vanaf de knie (wat de raincoat niet meer bedekte) was zeiknat! We zijn naar de auto teruggestrompeld, hebben ons opgevouwen en zijn naar huis gereden. Daar aangekomen zijn we in bed gedoken en hebben tot de volgende dag half 8 geslapen! (wel 7 uur....)



De volgende ochtend moest Judith weer naar school, en ik heb lekker nog even in bed gelegen, want het was koud op haar kamer. Uiteindelijk wilde ik toch ontbijt hebben, en aangezien Judith de gastvrouwe geen brood oid meer had moest ik naar de AH lopen maarr!! Mijn schoenen en sokken waren nog zeiknat. Die maar allereerst op de verwarming gelegd, en ondertussen ff lekker gesprayed en gelezen. Toen na een uur mn droge sokken en halfdroge schoenen maar aangetrokken en naar de AH gelopen, was wel ff lekker. Daar ontbijt en lunch gehaald (Juud had ook al geen lunch...). Vervolgens moest ik om 8 over 1 de trein hebben maar mijn tram kwam niet, dus ik had eig een tram te laat. Toen ik op t centraal aan kwam had ik nog precies 3 minuten om mn trein te halen maar ik heb het gehaald!! (Sprintje getrokken!) zodat ik om kwart voor 3 in Deventer aankwam, op tijd voor mn fysio!
Volgens mij is dit verhaal al veels te lang, dus ik zal maar ff ophouden...
Het was echt een fantastische avond!

groetjes Tamara

3 opmerkingen:

  1. Anoniem11:10 p.m.

    Tram = ik heb 20 minuten staan wachten, omdat jij de tram niet kon vinden en jij er dus normaal gesproken precies zou aankomen toen ik aankwam. En dat brood, tsja, dat was een foutje, ik had niet echt veel tijd meer gehad om nieuwe te kopen, en ik dacht, ik heb nog genoeg, niet rekening houdend met het feit dat ik opeens meer eet nu ik weer school heb (A) Zoals ik al zei: de volgende keer zal ik je wat behoorlijker ontvangen. Zeikerd :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je wel leest, het was gezellig;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo klinkt t idd, en leuke foto's:)

    BeantwoordenVerwijderen