26 oktober 2005

Wokken a la Bram

Haai, ff dit postje ertussen door! Dinsdags in mijn tentamenweek (dus nog voor ik ziek werd) is Lotteke bij mij op bezoek geweest in mn kamer:) Lotte is een vriendin en eveneens klasgenoot van me, zo heb ik haar ook leren kennen. Zij was dus dinsdags er, we gingen samen boodschappen doen en dan koken. Lotte had een geweldig recept, en dat wilde ik graag met Jullie delen:


Wokken á la Bram

Je hebt nodig (voor 2 personen):

3 mienestjes
300 a 400 gram roerbakmix (oid)
200 gram kip
2 teentjes knoflook
1 á 2 eetlepels honing
gember, sambal, peper en zout (voor de smaak)
1 Bram (het kan ook zonder, maar dan wordt het natuurlijk wel minder lekker:P)

Bereiden:

Zet water op voor de mienestjes en verhit de olie in de wok. Als de olie heet is (zie tien geboden van het roerbakken) werp je de kip in de wok. Als de kip halfgaar is (ondertussen zal het water wel koken dus daar doe je de mienestjes in, die laat je tien minuten op een laag vuurtje koken) doe je de roerbakmix erbij, en dit laat je verder bakken. In de wok voeg je vervolgens de knoflook, de honing, de gember, peper, zout en de sambal naar smaak toe. Als de mie gaar is, afgieten en in de wok erbij gooien, nog even roeren, zodat alle smaak goed door elkaar zit en klaar is Kees! ...eehh Bram;)


Dit was het receptje (hoop dat ik t goed heb opgeschreven, check het nog wel ff bij Lotte:)

groetjes Tamara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten