27 november 2010

Blog Challenge 26 - Your Fears

Ik ben ontzéttend bang voor spinnen. En niet zo;n klein beetje ook, nee als ik een spin zie ren ik gillend naar de andere kant van de kamer en roep ik om Rick. Als die er niet is bel ik 1 vd buren om m weg te laten halen. Het gaat hier vooral om die lekker dikke harige spinnen met dikke lange harige poten waar ik zo van op de kast raak. Kleine spinnetjes, die je met 1 trap kunt doodmaken gaan nog wel, maar die grote... brr!

En wespen. Als je ooit met mij in de zomer buiten hebt gezeten met een wesp in de buurt weet je waar ik het over heb, voor de anderen zal ik het even toelichten.

Ik zit op een stoel. 2 meter van me vandaan, aan de andere kant zie ik een wesp. Dan begin al heen en weer te wiebelen en te schreeuwen. O wee als hij dichterbij komt, dan is mijn stoel opeens leeg en zie je me achter het glas van de achter deur staan (die stevig dicht is uiteraard) Ik kom pas terug als de wesp weg is (zo ergens begin september) Ik vind het ze echt verschrikkelijk. Waar die angst nou vandaan komt? Ik heb wel een theorie, namelijk deze: Ooit (toen ik nog klein, schattig en onschuldig was) in mijn been gestoken door een wesp. Zomaar. Zonder dat ik iets deed. Ik denk dat het daar vandaan komt, dat ze gewoon zo onvoorspelbaar
zijn.

Verder ben ik bang dat mijn longen te snel af gestoten gaan worden. Die kans is er natuurlijk altijd, maar nu zeker in mijn eerste jaar ben ik daar nog erg bang voor. Het is allemaal nog zo nieuw, ik weet niet wat mogelijk is, wat kan, wat ik ga halen. Maar die angst wordt hopelijk langzaam minder. Helaas geld dat niet voor mijn spinnen en wespenfobie. Was het maar zo mooi.

Ook ben ik bang dat mensen van wie ik hou, iets ergs over komt. Als Rick bijvoorbeeld mij kwam opzoeken in het ziekenhuis, en hij ging weer naar huis liet m altijd even bellen als ie thuis was, zodat ik rustig kon gaan slapen. Ik wordt altijd erg zenuwachtig als Rick te laat is (hij is namelijk nooit te laat), dan ben ik altijd bang dat ie een ongeluk heeft gehad (hij houdt nogal van hard rijden namelijk, brr)

Nou ben ik nog wel voor meer dingen bang, maar dit zijn toch wel de voornaamste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten